O Μπαιράβα με τον σκύλο του |
Τα σκυλιά έχουν μεγάλη θρησκευτική σημασία για τους Ινδουιστές στο Νεπάλ και στην Ινδία ιδιαίτερα στην Mithlanchal, Βόρεια Βεγγάλη και στο Σικίμ. Οι σκύλοι λατρεύονται κατά την περίοδο πενθήμερης γιορτής (μαζί με άλλα ζώα όπως η αγελάδα και το κοράκι) που πέφτει περίπου τον Νοέμβριο κάθε έτους. Στον Ινδουισμό, πιστεύεται ότι τα σκυλιά φρουρούν τις πόρτες του Παραδείσου και της Κόλασης. Η Σάραμα (Sarama), το θηλυκό σκυλί των Θεών, περιγράφεται ως η μητέρα όλων των σκύλων.
Σκύλος , μετά την θρησκευτική τελετή που έλαβε χώρα προς τιμήν του στο Νεπάλ, στολισμένος με άνθη και φέρων τα ιερά σημάδια. |
H λέξη Shvan, είναι σανσκριτική και σημαίνει σκυλί, αναφέρεται δε επανειλημμένα στην Βεδική και αργότερα στην Ινδουιστική θρησκεία, και μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα:
Η σκύλα του Ίντρα, είναι μια Βεδική θεότητα που ονομάζεται Σάραμα, και αναφέρεται στην Rig Veda. Ο απόγονός της έγινε ο φύλακας του Γιάμα ( θεού του κάτω κόσμου). Σύμφωνα με τον μύθο η Σαραμα βοήθησε τον ΄Ιντρα να ανακτήσει τις χαμένες αγελάδες του. Μιά ομάδα δαιμόνων που ονομάζεται Πανίς απαγάγει τα ζώα που προέρχονταν από τους Ανγκιράσας προγόνους του ανθρώπου , που ήταν γιοί του σοφού Ανγκίρας. Τις έκρυψαν σε μιά σπηλιά μέχρι που η σκύλα Σάραμα, ακολουθώντας τα ίχνη των κλεφτών βοήθησε τον ΄Ιντρα να τις ανακτήσει . Κατάφερε δε να βρει τις αγελάδες ακολουθώντας " το μονοπάτι της αλήθειας » .Αναφέρεται επίσης πως ανακάλυψε το γάλα της αγελάδας από το οποίο τρέφεται η ανθρωπότητα . Αυτό έχει την ερμηνεία πως η Σάραμα δίδαξε τον άνθρωπο ν΄αρμέγει την αγελάδα και να πήζει το βουτυρο το οποίο χρησίμευε στις θυσίες με φωτιά. Τα παιδιά της Σάρμα οι Σαραμέγιας , είναι λευκά με καστανόξανθα άκρα . Περιγράφονται ως κοινοί φύλακες , οι οποίοι δεν μπορούν να διακρίνουν μεταξύ των πιστών του Ίντρα και των ληστών στον συγκεκριμένο μύθο . Ως αγγελιοφόρος του Ίντρα , η Sarama απεικονίζεται στο δέκατο Mandala να συνομιλεί με την ομάδα Panis , η οποία προσπαθεί να την δελεάσει προτείνοντας ακόμα και να μοιραστούν τη λεία τους και να είναι η αδελφή τους , όμως εκείνη αρνείται .
Αναφέρεται επίσης σε μερικούς βεδικούς ύμνους , συνήθως σε σχέση με τους Angirasas και την κατάκτηση των υψηλότερων σφαιρών της ύπαρξης , η σημαντικότερη των οποίων είναι η
Σούκτα της ΄Ατρης . Αλλού περιγράφεται ως «γνώση» , γεγονός που υποδηλώνει τη διαισθητική ικανότητά της .
Ο Yudhisthira πιστεύεται ότι είχε ανέβει τον ουρανό με το σκύλο του, γι΄αυτό, μεταξύ πολλών Ινδουιστών, υπάρχει η κοινή πεποίθηση ότι η φροντίδα για τα σκυλιά μπορεί ν΄ ανοίξει το δρόμο προς τον ουρανό. Όταν και οι δύο μπήκαν τον παράδεισο, ο σκύλος μεταμορφώθηκεί σε Yama.
Οι θεότητες όπως η Rudra, Nirriti και Virabhadra συνδέονται με τα σκυλιά, και ένα απ΄τα επίθετα της Rudra είναι το Shvapati, που σημαίνει «αφέντης του σκύλου".
Ο Σίβα, στην μεταμόρφωσή του ως Bhairava, είχε ένα σκυλί ως vahana (όχημα) (που αναφέρεται στην Μαχαμπχαράτα).
Η Khandoba, είναι μια θεότητα,που συνδέεται με ένα σκύλο τον οποίο ιππεύει για τις μετακινήσεις της.
Η Dattatreya συνδέεται με τέσσερα σκυλιά, που θεωρείται πως συμβολίζουν τις τέσσερις Βέδες.
Ο Σίβα σαν Μπαϊράβα, με δύο σκύλους |
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΑΒΑΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.
H Nτροπαντί και οι Παντάβα |
Μετά το μεγάλο Mαχαμπχαράτ πόλέμο , οι Pandavas κυβέρνησαν το βασίλειο για 36 χρόνια . Τότε αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το βασίλειο τους και να πάνε στο τελευταίο ταξίδι τους . Οι πέντε Pandava αδελφοί - Yudhishtira , Bhima , Arjuna , Nakula και Sahadeva και η σύζυγός τους Draupadi έφυγαν για τα Ιμαλάια . Τους ακολούθησε ένα σκυλί .Άρχισαν την αναρρίχηση στα βουνά των Ιμαλαΐων και σύντομα ένα προς ένα ξεκινώντας με την Draupadi έπεσαν κάτω, λιγόθυμοι και στη συνέχεια πέθαναν . Εμεινε μόνο ο Yudhishtira , ο πρεσβύτερος των Pandavas , με την συντροφιά του σκύλου . Χωρίς να κοιτάξουν πίσω, οι δυο τους συνέχισαν το ταξίδι τους .Τότε, μια μέρα ξαφνικά , ο Indra εμφανίστηκε ενώπιον τουYudhishtira στο άρμα του . ΄Ηθελε να πάρει τον Yudhishtira στον ουρανό με το σώμα του , αφού ήταν ο πιο ευσεβής μεταξύ των Pandavas και ήταν αυτός που ποτέ δεν είχε απομακρυνθεί από την πορεία του Ντάρμα . ΟYudhishtira αρνείται ν΄ανέβει στο άρμα χωρίς τους αδελφούς και την Draupadi . Ο Indra τον διαβεβαιώνει ότι θα συναντηθεί μαζί τους στον ουρανό , δεδομένου ότι έχουν ήδη φτάσει εκεί .Ο Yudhishtira ζητά στη συνέχεια να ανέβει στο άρμα με το σκυλί . Αλλά ο Indra αντιτίθεται σε αυτό . Επιχειρηματολογεί ότι τρώμε το φαγητό καθήμενοι στο πάτωμα και δεν είναι δυνατόν να έχουμε ένα σκυλί στην ίδια θέση . Επισημαίνει επίσης ότι η παρουσία ενός σκύλου θα μολύνει τον ουρανό . Θεωρείται ότι και μια απλή ματιά ενός σκύλου μπορεί ν΄αποσπάσει από την αυτοσυγκέντρωση κατά τα μυστήρια .Αλλά οYudhishtira είναι ανένδοτος . Γι 'αυτόν ο σκύλος ηταν εκείνος που του αφοσιώθηκε μετά την απώλεια των αδελφών του και της Draupadi . Ήταν πιστός και τον αγαπούσε την ώρα της απόλυτης μοναξιάς . Δεν μπορεί επομένως να είναι ευτυχισμένος στον ουρανό , αλλά θα τον στοιχειώνει η σκέψη αυτού του σκύλου.Τέλος , αποφασίζει να μην πάει με τον Indra και προτιμά να μείνει με το σκυλί .Σύντομα , το ίδιο σκυλί για το οποίο Yudhishtira αρνήθηκε τον Ουρανό μεταμορφώθηκε σε Ντάρμα , τον Θεό της δικαιοσύνης .Αυτή ήταν μια τελική δοκιμασία για τον Yudhishtira που δεν απέκλινε από το δρόμο της δικαιοσύνης κι έτσι έλαβε την σπάνια τιμή να ανέλθει με την ανθρώπινη μορφή του στον ουρανό.
Πηγές : Wikipedia (αγγλική έκδοση)
Hindu Blog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου